dilluns, 28 de novembre del 2011

Analitzem la publicitat

Segons explica Andrea Francisco en el seu article La subjectivitat a l'aula, publicat a Articles:La llengua més enllà de les classes de llengua, el consum mitjà de televisió és de tres hores i quaranta-set minuts diaris. Si es té en compte el públic infantil i adolescent, el consum de mitjans es dispara, els alumnes passen més temps davant dels mitjans de comunicació de massa que a l'aula, és a dir, els mitjans estan més que mai complint una funció socialitzadora de primer ordre.
És per aquest motiu, que l'escola també ha d'ensenyar als alumnes a "llegir" el món actual i ser crític amb els missatges que ens ofereixen.

Aquí us deixo el link amb la presentació dels logos que vàrem analitzar a classe la setmana passada.
http://www.slideshare.net/Lenabm/anuncios-3-eso


Podeu comentar l'anunci o anuncis que més us agradin.



divendres, 25 de novembre del 2011

Per aquesta setmana una recomanació literària per commemorar el Dia Internacional de la no-violència contra les dones (25 de novembre)

Ja fa un temps, la Júlia del Puerto de 3r d'ESO em va parlar d'una lectura que havia llegit, li havia agradat i que la recomanava:

Paraules emmetzinades de Maite Carranza.

És una història de mentides, secrets, enganys i falses aparences que posa el dit a la llaga sobre mites inqëstionables. Una denúncia valenta dels abusos sexuals, les seves terribles conseqüències i la seva invisibilitat en el nostre món benpensant (Presència).

Si us hi animeu, ja m'ho direu!